درباره ایندامین سایپا

اين شرکت با اعتقاد راسخ به آرمانهای والای کيفی و تلاشهای همه جانبه در جهت نيل به اهداف تعيين شده در راستای کسب موفقيتهای بيش از پيش و گرايش بسمت فروشندگان و توليد کنندگان مطرح در سطح داخل و خارج از کشور بمنظور تأمين مواد و قطعات دارای مرغوبيت و استانداردهای جهانی گامهای موثری با محوريت مشتری مداری و جلب رضايت مشتريان با شعار” ايندامين ايمنی خودرو ، راحتی سرنشين” برداشته و اعتبار شايان توجهی را در زنجيره تأمين خود حاصل نموده است .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
 

در سال تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین دستگاه اتوماتیک تزریق گاز کمک فنر برای اولین بار در کشور توسط شرکت ایندامین سایپا طراحی و ساخته شد.

در سال تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین دستگاه اتوماتیک تزریق گاز کمک فنر برای اولین بار در کشور توسط شرکت ایندامین سایپا طراحی و ساخته شد.

بهره برداری از دستگاه  پیشرفته تزریق گاز کمک فنر که توسط پرسنل شرکت ایندامین و با روش مهندسی معکوس طراحی و ساخته شده در سایت 2 این شرکت آغاز شد  .

مهندس نادر نوری مدیر عامل شرکت با اشاره به توانمندی نیروهای داخلی این شرکت  اعلام کرد ،  ارتباط نزدیک و شناسایی دقیق  از
شرکت های دانش بنیان داخلی  طی همکاری نزدیک با آنها به بسیاری از مسائل و مشکلات کلیدی ورود کردیم و همانطور که مشاهده می کنید ، اقدامات بزرگی در رفع و حل این موانع برداشته شده و ما امروز نمونه ای از این دستاورد ها را که برای اولین بار در سطح کشور اتفاق می افتد رونمایی می کنیم  .

وی در توضیح و معرفی این دستگاه گفت :

یکی از گلوگاه های مهم برای ما در راه افزایش توان تولید ، کمبود دستگاه تزریق گاز کمک فنر بوده که تکنولوژی آن به متعلق به 5 دهه پیش می باشد ،  که با مصرف بالای گاز و کندی بسیار همراه هزینه های جانبی بالا باعث انباشت کمک فنر تولیدی در صف تزریق گاز و بالطبع آن پایین آمدن آمار تولید نهایی می شد .

ضمن اینکه دستگاه در مواقعی به دلیلی مشکلات تامین به موقع قطعات یدکی وقفه هایی در تولید ایجاد می نمود .

به حمد و لطف الهی و با همت و تلاش همکاران ما ، در مدت محدود دو ماه و با الهام و مهندسی معکوس نمونه خارجی بروزآوری شده این دستگاه ، موفق به داخلی سازی و ساخت آن شده ایم به صورتی که به جز سخت افزار ، نرم افزار دستگاه نیز بازنویسی و بهینه سازی شده است

از مزایای این دستگاه نسبت به نمونه خارجی می توان به این موارد اشاره کرد:

  1. کاهش 70 درصدی هدر رفت گاز با اصلاح و بهینه سازی فک های تزریق
  2. کاهش حدود 80 درصدی هزینه ساخت و راه اندازی دستگاه
  3. عدم وابستگی به تامین قطعات یدکی خارج از کشور
  4. افزایش دقت گاز تزریقی در کمک فنر با بهینه سازی و باز نویسی نرم افزار MC
  5. عملکرد اتوماتیک با کنترل الکترونیکی بدون دخالت اپراتور

مهندس نوری در پایان گفت :

به عنوان جمع بندی می توان گفت ایندامین در این مدت کوتاه به خوبی توانسته  نقاط قوت خودرا شناسایی کرده و با تکیه بر آن به سمت حل مشکلات و ضعف های خود حرکت نماید و موانع را یکی پس از دیگری از راه خود کنار بزند . باعث افتخار است که این شرکت پس از گذشت دهه ها در جهت طراحی خط تولید اقدام کرده و توانسته با بومی سازی تجهیزات در سال تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین نسبت به ایجاد یک خط جدید در سایت 2 خود اقدام نماید . شایان ذکر است در این خط دستگاه هایی راه اندازی شده اند که سالیان سال به دلیل عدم همکاری طرف خارجی بلا استفاده رها شده بود مانند دستگاه رول شرکت گماتی که طرف هندی از راه اندازی آن خودداری کرده بود اما پس از 7 سال بدست توانمند نیروهای داخلی به بهره برداری رسید .